Little Eden ...

25 november 2016 - Don Det, Laos

Is de naam van ons volgend verblijf, en de titel dekt de lading ... Mooi hotelletje mét zwembad,héél uitzonderlijk, aan een goede prijs dus super. De meeste reizigers verblijven hier in een bungalowtje aan de oever van de Mekong maar wij kozen deze keer voor wat meer luxe. We verkennen het eiland met de fiets,alhoewel ... stoffige zandweggetjes vol met keien en stenen, plassen water , dus hobbeldebobbel op een krakende fiets,maar de omgeving is wel héél mooi. Gefietst tot op het naburige eiland,don kohn,als je wat verder trapt dan de aanwezige guesthouses zie je hoe de mensen hier nog wonen, rieten hutjes,koken op een vuurtje van stokken,slapen op een matje ... Als je weet dat ze hier nog maar 6 jaar (!) elektriciteit hebben liggen vraag je je toch af hoe het hier voordien moet zijn geweest.sommige hutjes hebben zelfs nog geen aansluiting,daar is het wonen alla robinson crusoe !

1. Ann:
    25 november 2016
    PUUR.... En wij maar klagen als er is geen licht of warm water is he.... Geniet van al de eenvoud ginds, dan is het warme douchke bij thuiskomst binnenkort eens zo hemels!